Internetový marketing

Internetový marketing alebo online marketing je skupina činností a postupov, pomocou ktorých sa snažíme naplniť Váš cieľ získať nových zákazníkoch. Je to metóda, ktorou chceme upútať pozornosť návštevníkov stránky na určité produkty alebo služby s cieľom ich skutočnej objednávky.

Webový marketing je súbor niekoľkých krokov. Analýza trhu a konkurencie, celková analýza Vašej webstránky. Podľa výsledkov týchto analýz sa nastaví program maketingovej stratégie a vytvorí sa marketingový plán. Pomocou marketingového plánu sa meria návštevnosť stránky podľa kľúčových slov. Pokiaľ sú kľúčové slová na stránke nedostatočné, dochádza k prehodnoteniu jej obsahu a úprave textu. Nakoniec sledujete aj Vašu konkurenciu a jej marketingové aktivity.

Dnešný internetový marketing sa prevažne zameriava na vyhľadávače a sociálne siete, ako sú Google, Facebook, Instagram, Youtube a ďalej aj na e-mailové kampane.

Máte niekoľko možností ako osloviť svojich potencionálnych zákazníkov.

Prvá možnosť je síce náročnejšia a časovo zdĺhavejšia, no z dlhodobého hľadiska efektívnejšia. Je to pravidelná údržba a aktualizácia Vašej webstránky podľa určených kľúčových slov v marketingovom pláne. Musí sa sledovať aj konkurencia a nastavovať príspevky na stránke podľa ich vývoja. Pri tejto možnosti je potrebné mať obsiahle znalosti z oblasti internetu a správania sa vyhľadávačov. Je potrebné sledovať najnovšie trendy v oblasti SEO a hľadať najvýhodnejšie riešenia. Výhodou tejto služby je, že ak sa jej chvíľku nebudete zaoberať, nespadnete vo vyhľadávaní na zadné pozície, ale zostanete na pôvodných. Avšak toto nesmie trvať príliš dlho, nakoľko Vaša konkurencia bude určite aktíva a bude sa snažiť Vás vytlačiť z dosiahnutých prvých pozícií.

Iná možnosť a veľmi účinná, je využiť reklamu na sociálnych sieťach, napríklad pomocou Facebook Business Manager. Pod svojim osobným facebookovým účtom si môžete vytvoriť Business účet a v ňom si nastaviť reklamnú kampaň. Pomocou správcu reklám Vás intuitívne navedie na typ reklamy, ktorý potrebujete pre Vašu firmu. Tento Business účet si môžete veľmi jednoducho previazať aj s inou sociálnou sieťou Instagram. Takto budete mať zdieľané príspevky aj na Facebooku a aj na Instagrame. Facebook ponúka i zdieľanie predávaných produktov z Vášho internetového obchodu (e-shopu).

Ďalšia z možností je platená reklama. K tomuto sa využívajú rôzne platené systémy, ako je napríklad Google AdWords, kde sa zadáva cieľová skupina a určujú sa slovíčka pre reklamu. Systém platieb sa nazýva pay per click PPC alebo platba za klik. Výhodou tejto reklamy sú okamžité prvé pozície vo vyhľadávači Google pri zadaní určeného kľúčového slovíčka. Nevýhodou je platba aj za kliknutie a presmerovanie na Vašu stránku, pri ktorom nezískate žiadnu objednávku produktov alebo služieb. Minimálnu cenu za každý klik nájdenej stránky podľa slovíčka si určuje vyhľadávač a môže sa pohybovať od 1 centa až po niekoľko Eur. Túto službu doporučujeme využívať skôr na jednorázové kampane a nie z dlhodobého hľadiska. Celková mesačná platba za takúto reklamu sa môže vyšplhať na niekoľko stoviek až tisícov Eur. Samozrejme si viete v Google AdWords zadať aj maximálnu výšku platby za určité obdobie. No treba si uvedomiť, že ak nastavíte maximálny strop platby napríklad na 50 Eur, môže sa stať, že už po 1 hodine sa limit vyčerpá a vy ste nezarobili vôbec nič. Po ukončení takejto platenej reklamy Vašu stránku vyhľadávače vrátia na pôvodné miesto. Preto doporučujeme takýto typ reklamy využiť pri jednorázových kampaniach, napríklad predávate vianočné stromčeky a máte ich na sklade obrovský počet. Vytvoríte si kampaň na slovíčka podporujúce predaj vianočných stromčekov na obdobie 30 dní pred Vianovcami.

Pokiaľ prevádzkujete aj internetový obchod (e-shop), môžete využiť služby Heuréky. Táto služba je ako ďalšia typu pay per click, platba za každý klik. Avšak ceny sú podstatne nižšie ako na Google AdWords. Heuréka ponúka okrem vyhľadávania na stránke aj služby oslovenia zákazníkov a vyjadrenia ich názoru na objednaný tovar. Ďalej ponúka i podrobné štatistiky návštevnosti Vašich produktov a Vášho profilu.

Jedna z ďalších možností je Affiliate program. Je forma reklamy Vášho partnera, ktorý umiestni na svojej webstránke Váš baner alebo odkaz a po presmerovní z jeho stránky a reálnej objednávke produktov na Vašej webstránke mu pravideľne vyplácate dohodnutú odmenu zo sumy uskutočnenej objednávky vo Vašom e-shope. Tento spôsob začína byť veľmi populárny. Podmienkou je nájsť si nejakého partnera so svojou webstránkou a umiestniť tam Vašu reklamu.

Internetový marketing Webnut PartizánskeInternetový marketing Webnut Partizánske